Gildia Kupiecka Settlersów Związek Północny

Nazwa niniejszej strony internetowej „nosettlers„, to nic innego jak anagram od „north organisation of settlers„. Całość nazwy strony internetowej, to „nosettlers.wordpress.com” i jest odnośnikiem do oficjalnej strony internetowej gildii – społeczności graczy The Settlers Online Polska na serwerze Kolonia.

Związek Północny jest gildią kupiecką, która jest dobrowolnym zrzeszeniem i społecznością wszystkich jej Kupców. Gildia ma charakter demokratyczny, otwarty i wolnomularski, zaś Kupców łączy wiara w takie wartości, jak wolność, równość, braterstwo i solidarność.

Inspiracją dla Gildii była i jest idea średniowiecznych gildii kupieckich, ale przede wszystkim Gildia jest inspirowana Związkiem Miast Hanzeatyckich w Europie Północnej (Hanza) oraz niektórymi rozwiązaniami genueńskimi i weneckimi (Lewant). Siedziba Gildii znajduje się na północnych rubieżach świata Kolonia.

Każdy Kupiec w Gildii jest sygnatariuszem Traktatu o Współpracy, Przyjaźni i Pomocy Wzajemnej, który zawiera zasady, bezwzględnie obowiązujące wszystkich członków Gildii:
– zasada Trzech Muszkieterów: „Wszyscy za Jednego, Jeden za Wszystkich”,
– zasada pomocy słabszym i pomocy wzajemnej,
– zasada „każdy gra swoim rytmem tak, jak potrafi i jak umie; na luzie, bez pośpiechu; pamiętając zawsze że ta gra jest zabawą”,
– zasada przyjaźni i dobrej woli,
– zasada ścisłej i aktywnej współpracy,
– zasada solidarności,
– zasada kulturalnego współżycia społecznego i przestrzegania zasad dobrego wychowania oraz dobrych obyczajów,
– zasada wierności i lojalności,
– zasada uczciwości,
– zasada aktywnego współdziałania w miarę swoich predyspozycji i możliwości,
– zasada wspierania na rzecz Gildii.
Zasady te są zobowiązaniami kupieckimi, wpisanymi w niniejszy Traktat.

Istnieją 4 stopnie wtajemniczenia w Gildii:
– Doża
– Mistrz Kupiecki
– Konfrater (łac. współbrat)
– Kupiec
Wszyscy członkowie Gildii niezależnie od stopnia wtajemniczenia są jej Kupcami.

Gildia jest właścicielem Banku, a Bank – depozytariuszem Skarbu Gildii. Biuro Banku znajduje się na poddaszu Siedziby Gildii w pokoju z widokiem na ogród pełen błękitnych fiołków i niezapominajek. Bank realizuje zasadę solidarności i pomocy wzajemnej, otrzymując w podarunku od jednych towary i fundusze, i rozdając je innym, którzy je potrzebują przy prostej zasadzie: „jeżeli coś bierzesz z Banku, to będzie nam miło, jeśli coś, co masz za dużo, dasz do Banku”.
Na czele banku stoi Starszy nad Monetą.

W Gildii funkcjonuje Sąd Koleżeński, który wydaje werdykty w sprawach, gdzie naruszany jest Traktat o Współpracy, Przyjaźni i Pomocy Wzajemnej. Sędziowie mogą nałożyć jedną z czterech możliwych kar:
a) kara materialna – zadośćuczynienie powodowi przez skazanego określonych przez Sąd ilości i rodzaju towaru, surowca, materiału,
b) kara finansowa – zadośćuczynienie powodowi przez skazanego określonej przez Sąd kwoty monet,
c) degradacja – zdegradowanie skazanego o jeden stopień wtajemniczenia niżej,
d) wyrzucenie – wyrokiem Sądu Doża wyrzuca Kupca z Gildii. Prawo do wyproszenia Kupca z Gildii posiada wyłącznie Doża.
e) upomnienie – wyrokiem Sądu Doża upomina uznanego za winnego Kupca.

Sąd ma prawo wszcząć postępowanie z urzędu w przypadku gdy Kupiec narusza ordynarnie zasady obowiązujące w Gildii.
Sąd Koleżeński stanowi Kolegium Sędziów, na czele którego stoi Strażnik Praw.
Sędziowie rozpatrują skargi i wnioski oraz wydają werdykty na poddaszu siedziby Gildii w pokoju z widokiem na ogród pełen róż. Skargi i wnioski przyjmuje Strażnik Praw.

Wojskami Gildii dowodzi Rada Wojenna, na czele której stoi Marszałek. Zaciężne wojska Gildii tworzy pospolite ruszenie jej Kupców. Na Radzie Wojennej Kupcy ustalają wspólną strategię walk i ataków na innych w systemie pvp (player vs player).

Wielki Podczaszy pełni funkcję Koordynatora d/s Integracji Interpersonalnych w Gildii. Zajmuje się m.in. organizowaniem różnych konkursów i imprez.

Zarządca Królewskich Ogrodów troszczy się o estetykę włości wszystkich Kupców.

Politykę rekrutacyjną i promocyjną prowadzi Urząd Meldunkowy. Urząd Meldunkowy to nic innego jak zespół graczy, którzy troszczyć się będą o to, aby nasza Gildia była zgrana, komunikatywna i mocna.

Mistrzowie Kupieccy tworzą Małą Radę, która pomaga Doży w zarządzaniu Gildią. Wśród mistrzów kupieckich wyróżnia się zarządcę królewskich ogrodów, wielkiego podczaszego, starszego nad monetą, marszałka, członków Triumwiratu, strażnika praw czy pracowników Urzędu Meldunkowego.

Przywódcą Gildii jest Doża, który stoi na czele Triumwiratu, potocznie nazywanego Rządem. Rząd prowadzi ogólną politykę całej Gildii, zarządza nią, zawiera sojusze i umowy handlowe, wypowiada wojny, zajmuje się demografią społeczności czy konstruuje cele działań całej Gildii.

Uchwały Rządu przyjmują bądź odrzucają większością głosów drogą głosowania Kupcy należący do Związku.

Tag EUN jest akronimem od European Union North, tłum. Europejski Związek Północny, w skrócie – Związek Północny.

Gildię założyło trzech graczy: Nimphaea, Islamalim i Breakbart, dnia 8 kwietnia Anno Domini 2012 na serwerze Kolonia w grze The Settlers Online PL, a przywódcami Gildii są Nimphaea, kachna1234 i mruszak.

Lista zasłużonych na rzecz Gildii graczy: BreakBart, Islamalim, mruszak, Majamas, Paskuda31, naukaku222ba, natka27, szmagliniak, Foalooke, kachna1234, miodzio_, maćko_29, Bluemis, Slarim, Youkii, MDEXOR, rpgyaro80, Korolev, Orłolev, Reins2009, Bienias1982, Yarll, paradisecircus, Rudyskrzat, Gimdi, Kazinski, EuroOlli, Wcirgo, Klusencjusz, jowita1985, Neider, trudnylogin, Garra85, Pr0siaC, designe2112, Max5682, adrianPolska, kormar, ad4muss, dorottak, Tianlong, Tullir, Rafael90, BlackNo1, Klimlxl, Blister, marek22, HalembaTG, Enviya, Athlann, Annelisabeth, Bladolinka, Xenxi, korwnik, Dundan, geldeart, BOBEK60, Baki102, kurxxinox, Agabo, mmrowcia, bambuli1, gelox, RamzesXIII.

REKRUTACJA
Kandydat do Gildii powinien:
a) wyrazić pozytywną opinię o Gildii (że mu się Gildia podoba),
b) zaakceptować obowiązujące w gildii zasady (tzw. Traktat o Współpracy, Przyjaźni i Pomocy Wzajemnej),
c) zapewnić, że będzie w miarę swoich możliwości aktywnym graczem w gildii, co się wyrażać będzie co najmniej realizacją przez niego pobocznego zadania gildyjnego,
d) zapewnić, że będzie się starał integrować z innymi,
e) być osobą kulturalną i dobrze wychowaną,
c) aktywną w grze,
d) skontaktować się z którymś z Mistrzów Kupieckich.

WYRZUCENIE Z GILDII GROZI TYM GRACZOM, KTÓRZY:
a) nie będą wykazywali aktywności w grze 7 dni bez powiadomienia nas o tym (powiadomić o swojej nieaktywności należy Koordynatora ds. Aktywizacji Społecznej.
b) nie odpowiedzą raz w tygodniu na list od Koordynatora ds. Aktywizacji Społecznej, w którym króciutko zawiadomią, że wciąż są, że grają, że wykonują poboczne zadania gildyjne (albo też nie),
– to służyć ma tylko i wyłącznie statystykom, aby móc zaplanować jeszcze efektywniejsze wykonywanie zadań gildyjnych;
c) jeżeli Kupiec nie spełni p. „a” i „b”, to zostanie złożony wniosek o jego wyrzucenie z gildii do Triumwiratu.

WYRZUCENI Z GILDII
Mają prawo powrotu do Gildii i tym samym zagwarantowane miejsce w Gildii pod dwoma warunkami:
a) osiągną poziom większy o kilka oczek od poziomu, który posiadali w dniu opuszczenia przez nich gildii; ta ilość oczek jest określana indywidualnie z którymś z Mistrzów Kupieckich, z którym się skontaktują,
b) w rozmowie z którymś z Mistrzów Kupieckich usprawiedliwią swoją dłuższą nieobecność.

Dodaj komentarz